Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Άρθρο του Κούρτη Γεώργιου, υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος (ΚΑΛΑΜΟΣ) με τον Συνδυασμό "Δημοτική Συνεννόηση για τον Ωρωπό"

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟ ΩΡΩΠΟΥ
Σύμφωνα με την οριοθέτηση του νέου Δήμου Ωρωπού, μπορούμε να «μιλάμε» πλέον για ένα μεγάλο δήμο (σε έκταση), ο οποίος περιέχει ακτογραμμές χιλιομέτρων και αρκετά πανέμορφα τοπία. Επιπλέον η ύπαρξη βουνών, σε «μικρή» χιλιομετρική απόσταση από τη θάλασσα (4-5 λεπτά με το αυτοκίνητο), καθιστά την περιοχή μας, ίσως τον πιο ιδανικό τόπο για αναψυχή και ξεκούραση, τουλάχιστον εντός Αττικής. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη περιοχών, κυρίως, της Νοτιο - Ανατολικής Αττικής (Κερατέα – Λαύριο – Ραφήνα κλπ), έχει μειώσει την εισροή τουριστών στον τόπο μας, με αποτέλεσμα να είμαστε καθημερινοί μάρτυρες «γκρίνιας» από τους τοπικούς επιχειρηματίες (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες, εμπορικά καταστήματα κλπ) ότι χρόνο με το χρόνο μειώνεται σημαντικά ο τζίρος τους. Φυσικά, αναφέρομαι για τους καλοκαιρινούς μήνες, γιατί το χειμώνα ο τζίρος των επιχειρηματιών είναι, χωρίς υπερβολή, σχεδόν μηδαμινός. Οργανωμένο Σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη των πρώην δήμων του Ωρωπού δεν υπήρχε, αφού ο καθένας λειτουργούσε ανταγωνιστικά με μοναδικό σκοπό να διεκδικήσει μερίδιο από το υφιστάμενο ποσοστό τουριστών που επέλεγαν την Βόρεια Αττική για προορισμό, χωρίς να δημιουργήσουν νέες υποδομές, για να διεκδικήσουν μερίδια από περιοχές της Νοτιο – Ανατολικής, Δυτικής ή και Νότιας Αττικής. Με απλά λόγια, δεν εργάστηκαν στην παραγωγή νέων τουριστών, αλλά στην διεκδίκηση των υφιστάμενων οι οποίοι χρόνο με το χρόνο μειώνονταν.
Η «παραγωγή νέων τουριστών», εν μέσω κρίσης, είναι ένα στοίχημα που θα πρέπει να «κερδίσει» η νέα διακυβέρνηση του δήμου, γιατί αποτελεί πρωτεύων παράγοντα για την «αναγέννηση» του τόπου μας. Η εισροή «ξένου» χρήματος θα ενισχύσει σημαντικά τον τζίρο των υφιστάμενων επιχειρήσεων, αλλά και θα δημιουργήσει ανάγκες για την δημιουργία νέων. Αποτέλεσμα θα είναι να καταπολεμηθεί η ανεργία του τόπου μας και κυρίως των νέων ανθρώπων.
Πως όμως θα καταφέρει η νέα διακυβέρνηση του Δήμου να υλοποιήσει τα ανωτέρω;
Ενδεικτικές Ενέργειες που προτείνουμε είναι οι Εξής:

1) Ανάπτυξη Νέων Υποδομών.


α) Εκπόνηση Ολοκληρωμένου Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης
Προτείνουμε την εκπόνηση ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης που θα αφορά, συγκεντρωτικά, όλες τις περιοχές του νέου δήμου του Ωρωπού. Στο στρατηγικό σχέδιο θα διαχωρίζεται ο δήμος σε περιφέρειες, γιατί είναι κατανοητό ότι άλλες παρεμβάσεις απαιτούνται για την ανάπτυξη των παραλιών μας και άλλες για την δημιουργία υποδομών σε περιοχές με υψηλό υψόμετρο.
Ενδεικτικά θα μπορούσε να διαχωριστεί ο δήμος μας σε 2 μεγάλες περιφέρειες – ενότητες.
*       Περιφέρεια Παρεμβάσεων Α’. Παραλιακές Περιοχές.
Η περιφέρεια Α’ περιλαμβάνει τις παραλιακές περιοχές του Δήμου (Κάλαμος, Σκάλα Ωρωπού κλπ.). Στις περιοχές της περιφέρειας Α’ θα μπορούσαν να περιλαμβάνονται τεχνικές υποδομές, όπως
v      η ολική ανάπλαση παραλιών (π.χ. Αγκώνα Καλάμου, περιοχές σε Χαλκούτσι), με την δημιουργία ελκυστικότερων τοπίων, καθώς και την κατασκευή ντουζιέρων – χημικών τουαλετών.
v      Επιπλέον θα μπορούσαν να δημιουργηθούν εναλλακτικά τουριστικά καταλύματα, όπως η κατασκευή δημοτικού κάμπινγκ (π.χ. στην Κοινοτική Πλαζ Καλάμου)

*       Περιφέρεια Παρεμβάσεων Β’. Περιοχές σε υψηλό υψόμετρο.
Η περιφέρεια Β’ περιλαμβάνει περιοχές του Δήμου που βρίσκονται σε υψηλό υψόμετρο (Καπανδρίτι, Αυλώνας, Μαλακάσα, Αφίδνες κλπ.). Στις περιοχές αυτές θα μπορούσαν να αναπτυχθούν υποδομές τουρισμού, που δεν υπάρχουν σήμερα στον τόπο μας, όπως:
v      Αγροτουρισμός που θα αναδείξει και θα στηρίξει:
·         την προσφορά τουριστικών υπηρεσιών
·         την τοπική αγροτική παραγωγή
·         την δημιουργία και εμπορία παραδοσιακών προϊόντων
·         το πολιτιστικό και φυσικό πλούτο της κάθε περιοχής
v      Σε συνεργασία με συλλόγους που ασχολούνται με αθλήματα του βουνού (ορειβασία κλπ.) θα μπορούσαν να δημιουργηθούν καταφύγια και άλλες σχετικές τουριστικές υποδομές

β) Υλοποίηση των Παρεμβάσεων
Για την υλοποίηση των παρεμβάσεων που θα καταρτίσουν το ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης, θα πρέπει να εφαρμοστεί ρεαλιστικό σύστημα διαχείρισης (project management) από την διακυβέρνηση του Δήμου και κυρίως, με την εμπλοκή των ιδιωτών (όπου απαιτείται), να γίνει μια «συλλογική» προσπάθεια διεκδίκησης κονδυλίων από κοινοτικά προγράμματα και υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία.


2) Ανάδειξη Πολιτιστικής και Ιστορικής Κληρονομιάς


Η ανάδειξη της ιστορίας του τόπου μας μπορεί να διαχωριστεί σε δύο φάσεις
Ø       ΦΑΣΗ Α’ Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία
Στον τόπο μας υπάρχουν πολιτισμοί που έχουν «σημαδέψει» την σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η ύπαρξη αρβανίτικων και ποντιακών πληθυσμών, δημιουργεί την ανάγκη για την δημιουργία έργων ανάδειξης τους (λαογραφικό μουσείο κλπ.)

Ø       ΦΑΣΗ Β’ Αρχαία Ελληνική Ιστορία
Σύμφωνα με καταγραφές αρκετών αρχαίων συγγραφέων, αλλά και με τις αρχαιολογικές ανασκαφές που έχουν πραγματοποιηθεί στην περιοχή, ο τόπος μας εμφανίζεται να έχει ιστορία τουλάχιστον 3.500 χρονών και εκτός από τον αρχαίο Δήμο Ωρωπού εμφανίζεται και ως το κέντρο των αρχαίων Γραικών από τους οποίους οφείλεται η διεθνής ονομασία των Ελλήνων (GreeceGreeks). Επιβάλλεται η ανάδειξη των ανωτέρω (π.χ. υποστήριξη αρχαιολογικών ανασκαφών κλπ) σε έλληνες αλλά κυρίως, σε «ξένους» τουρίστες που καταφθάνουν στην χώρα μας και επιθυμούν να «γνωρίσουν» από κοντά την «αρχαία» ιστορία του τόπου μας.


3) Οργανωμένη Προώθηση και Προβολή του νέου Δήμου Ωρωπού


Με την υλοποίηση των ανωτέρω, ο δήμος μας θα στοχεύει στην δημιουργία,
o        οργανωμένων παραλιών
o        εναλλακτικών μορφών Τουρισμού (Κάμπινγκ, Αγροτουρισμός κλπ.)
o        υποδομών πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομίας
Όλα τα ανωτέρω, μαζί με τις υφιστάμενες υποδομές τουρισμού, θα δημιουργήσουν ένα τουριστικό «πακέτο» που θα μπορούσε να προωθήσει και να προβάλλει η νέα διακυβέρνηση του Δήμου, μέσω οργανωμένης διαφημιστικής «καμπάνιας» ώστε να προσελκύσει νέους τουρίστες όλων των κοινωνικών στρωμάτων και την ηλικιών.

2 σχόλια:

  1. ξεναγησεις περιηγησεις παυσανιας .......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κωνσταντίνος Δασκαλάκης21 Οκτωβρίου 2010 στις 1:41 π.μ.

    Συγχαρητήρια για τις προτάσεις σου Γιώργο! Διαθέτεις αναλυτικότατο τρόπο σκέψης και είμαι σίγουρος ότι η ψήφος σε σένα δεν πάει χαμένη. Παρόλα αυτά - ένα πράγμα που δεν έχω ακούσει μέχρι τώρα είναι να ασχοληθεί κάποιος με τον τουρισμό που θα μπορούσε να προέλθει από την πολιτιστική αναβάθμιση του τόπου. Για παράδειγμα, ένα είδος πολιτιστικής αναβάθμισης είναι το TERRA VIBE στη Μαλακάσα - που φιλοξενεί το Rockwave και προσελκύει πάρα πολύ κόσμο στην περιοχή. Γιατί να μην σκεφτείτε άκομη πιο έξυπνα εφόσον υπάρχει η διάθεση και προφανώς η οργανωτικότητα από πίσω να κάνετε μια κίνηση ο νέος ΔΗΜΟΣ ΩΡΩΠΟΥ να γίνει συνώνυμος των μεγάλων διοργανώσεων. Υπάρχουν σίγουρα χώροι μέσα στο Δήμο που θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις παρόμοιες με το TERRA VIBE και με έμφαση σε άλλα είδη μουσικής πέρα από τη Rock. Σε μικρότερο επίπεδο, θα ήταν φανταστικό αν με διάφορες παρεμβάσεις και προσέγγιση ιδιωτών ο ίδιος ο Ωρωπός γινόταν κάτι σαν την Silicon Valley για μουσικούς, τραγουδιστές, παραγωγούς, ηθοποιούς, κτλ... με ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου του Αμφιαράειου για παράδειγμα και χρήση του για καλλιτεχνικούς λόγους, με δημιουργία κάποιου hostel που θα περιλαμβάνει και στουντιακές εγκαταστάσεις και θα απευθύνεται μόνο σε μουσικούς που θέλουν να γράψουν το δίσκο τους (παρόμοιο με αυτό του Peter Gabriel, ή του δικού μας Johnny Καλημέρη στη Σαντορίνη). Γενικά θα μπορούσατε να βάλετε στο παιχνίδι του τουρισμού τον πολιτισμό. Πιστεύω θα εκπλαγείτε από το αποτέλεσμα - γιατί αυτά που περιγράφονται παραπάνω είναι πολύ σημαντικά και βασικά για τον τόπο αλλά όχι ΜΟΝΑΔΙΚΑ. Κάλλιο πρώτος στο χωριό παρά δεύτερος στην πόλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή